.::THE STRUGGLE AND INTIFADHA' WAITS FOR NO MAN; AS WE ARE THE GENERATION THAT SEARCHED, TRIED AND APPRECIATES WHAT COMES IN LIFE FOR BEING TRUE MUSLIM::.

Wednesday, October 7, 2009

TERIMA KASIH BONDA

Assalamualaikum..alhmdulilah ,syukur masih diberi kenikmatan dan kemanisan dalam iman dan islam, sudah lama tak beraksi di ruangan blog ni,dah makin jangal rasanya...apa2pun syukran pd sahabat2 dan adik2 yang tak pernah jemu memberi komen yang membina pada ana....

sedikit sedutan ingin di kongsikan bersama,sedar tak sedar dah nak masuk bln 10 rasa mcm baru je lpas exam,tak lama lagi sesi 2009/2010 akan di buka ,bermula lah kembali lembaran kehidupan sebagai seorang azhari sepenuh masa..hakikatnya kalau cuti pun dah memang ada tangungjawab sebagai azhari ..cuma bila dibelengu dengan pelbagai penyakit kronik jangkit berjangkit (h2n2) di kalangan pelajar yang menyebabkan tak sedar diri ini adalah seorang azhari spenuh masa...berkaitan dengan tajuk entry kali ini, ana nak kongsikan bertapa hebat seorang ibu dalam menjalankn amanah allah,...munkin kita tak pernah terfikir bagaimana seorang ibu menjalankan tangungjawabnya,ana pernah cuba buat tugasan seperti seorang ibu sepnuh masa suatu ketika dahulu..akibatnya demam seminggu ...tak suasah pun masa time masak ..kita masak ..masa time membasuh ,kita membasuh ..masa time mengemas kita mengemas...tapi tak leh tahan lama ...terus tumbang...yang pasti meraka adalah aset agama dan perjuang dalam menegakkan kalimah la ilaha illallah...

sebenarya tak tahu mcm mana nak cuba mula kan entry kali ini ,demam raya masih lagi membelenggu ,hakikatnya nak ucapkan terima kasih pada mak di kampung yang amat memahami hati kecil anaknya ini,kadang2 terfikir mengapa mesti malu dengan mak sendiri,sikap ni kebanyakan nya ada pada anak lelaki biasanya ,contohnya ana la....tapi tidak lah semua bukan ,malu pada bukan tempatnya,tapi yang pasti hari ini sejarah dalam hidupku,dapat juga aku menyampaikn sesuatu pada ibu ,yang pada asalnya aku sangkakan tidak mendapat sambuatan.tapi alhamdulilah berkat kesabaran dan keberanian serta sikap malu pada ibu sndri yang tak bertnpat ini dapat di atasi maka segal2nya tercapai..

rasanya tak perlu lah menceritakan semauanya disini..biarlah antara aku dan maha esa yang mengetahui,setelah menceritakn segala2nya pda mak,alhamdulilah mak adalah super heroin yang pertama memberi sokongan dan dorongan ,setelah mengetahuinya...kalau lah mak blh buka blog ni tentu mak akn tersenyum lebar bila tgok ank dia yang sorg ni hebahkn ttng kehebatan bonda yang tersayang nun di sana.i;allah mak ..rindu ini akan berakhir tak lama lagi..nantikan lah kepulangan anakmu dijanuari ini...

Munkin cerita ini tidak menarik bagi anda semua ,tapi apa yang pastinya ambilah moral yang anda rasa baik ,sekurang2nya tak sia2 anda membaca:-

1.Berbuat baiklah kepada ibu bapa
2.Cubalah hayati tugas seorang ibu dan bapa,kerana kita juga akan melaluinya nanti
3.Bawa lah berbicang dalam semua perkara dengan ibu bapa,janganlah buat keputusan sendiri atau membelakangi meraka,
4.Bagi anak lelaki jangan rasa malu untuk berbincang perkara yang di angap kecil bagi kita ,tapi bagi mereka belum tentu lagi
5.Jadikan lah mereka sebagaii idola terdekat kita
6.Kasih lah kepada semua mahkluk di atas muka bumi ini dalam apa jua cara pun.




1 comment:

Tengku said...

Assalammualaikum Ustaz.. bila baca tajuk tu teringat akan ibu saya..

betul.. ibulah buah hati kita. InsyaAllah semoga Allah mejadikan kita semua anak yg soleh terhdap kedua ibu bapa kita..

Ustaz,

bulan januari depan saya akan dapat cahaya mata. Nak minta cadangan nama yang baik boleh? :-D